05.11.2018

 

Ar jums įdomu, kur žmonės lankosi internete? Ar apsiperka, gal ieško informacijos žiniasklaidos portaluose, klausosi muzikos arba tvarko finansinius reikalus? Kokios reklamos patraukia dėmesį, o kurios erzina? Ar svetainėse randate jums įdomų ir pritaikytą turinį? Kokios svetainės mėgstamiausios ir kokios programėlės populiarėja ar nyksta?

 Ši informacija įdomi daugeliui: besidomintiems rinkos tendencijomis, verslui, kuriam svarbu mokėti atsižvelgti į vartotojo poreikius ir lūkesčius, reklamos kūrėjams, norintiems sukurti įtraukiantį ir reikalingą turinį.

 Idant geriau pažintų savo lankytojus ir jų poreikius, svetainės naudoja vadinamuosius „sausainukus“ (ang.cookies). Sausainukai“, su kuriais sutinkame naršydami praktiškai bet kurioje svetainėje, padeda surinkti šią informaciją. Ją nuasmenina“ ir pateikia statistines įžvalgas apie naršymo įpročius bei lankytojus sudominusį turinį. Panašiai naršymo įpročius fiksuojame ir mes, „Cmeter“ technologijos pagalba, tik čia juos dar sugretiname su tam tikros žmonių grupės profiliu.

 Paprasčiau tariant, nors mes iš duomenų analizės nežinosime, kur internete naršo konkrečiai Juozenis Pavardenis, bet matysime, kur statistiškai lankosi tokio amžiaus žmogus, gyvenantis tokioje teritorijoje, auginantis du vaikus ir turintis aukštesnį išsilavinimą (koks yra Juozenis Pavardenis).

Dalyviai formuoja tendencijas

Interneto tyrėjų grupė ne tik atspindi esamas tendencijas - jie taip pat jas formuoja. Atsižvelgdami į tyrimo duomenis, verslai adaptuoja savo verslo strategijas, reklamos agentūros ir svetainės kuria turinį, kuris būtų patrauklus ir įdomus lankytojui. Būtent dėl to mums svarbu, kad interneto tyrinėtojų komandoje būtų atitinkamos dalyvių proporcijos, atspindinčios visos Lietuvos paveikslą - sociologai tai vadina „reprezentatyviu tyrimu“.

Atstovauja tam tikrą segmentą kaip ekspertai

Kas įdomu trijų vaikų mamai, nebūtinai bus įdomu vienišam 50 metų vyrui. Kas priimtina studentui, gali būti visiškai nepriimtina dirbančiam žmogui. Skirtingo išsilavinimo, amžiaus, pajamų ar gyvenamosios vietos žmones gali dominti skirtingi dalykai. Būtent todėl yra svarbu užpildyti klausimyną - jo dėka, tyrimo dalyvis priskiriamas tam tikriems sociodemografinėms grupėms, ir vėliau tai sudaro galimybę stebėti įpročius, susijusius su konkrečios grupės norais ar poreikiais.

 Tyrimo dalyvių dėka galime žinoti ne tik kokią auditoriją pasiekia tam tikros svetainės, kuris turinys domina vartotojus, bet ir kokio segmento žmones domina arba nedomina tokio pobūdžio turinys. Tai yra labai svarbu formuojant tinkamą turinį - tiek reklaminį, tiek ne reklaminį.

Sociodemografiniai duomenys (auditorijos amžius, lytis, regionas, išsilavinimas ir pan.) sugretinami su kanalų turiniu ir naudojamu įrenginiu (telefonas, kompiuteris, planšetė) - todėl galime pasakyti, pvz., ar Facebook populiaresnis tarp jaunesnių ar vyresnių, tarp vilniečių ar kauniečių? Ar jame daugiau laiko praleidžia dirbantys, ar neturintys darbo ir pan.? Ar dažniau Facebook naudojamasi mobiliaisiais ar kompiuteriu? 

Duomenys koduojami ir yra anoniminiai

 Pastaruoju metu daug kalbama apie duomenų saugumą ir natūralu, tai sukelia mūsų dalyviams daugiau klausimų, kaip vyksta tyrimas. Todėl šiek tiek apie tai, kaip ir kokius duomenis renkame šio tyrimo metu.

 Kiekvienai užpildytai anketai priskiriamas unikalus skaičius. Tuomet matome, kokios yra šios anketos sociodemografinės charakteristikos. Paprasčiau sakant, žinome, jog ši anketa priskirta, tarkime, 22 m. žmogui, kuris šiuo metu studijuoja, gyvena nedideliame mieste regione, ir neturi vaikų. Tyrimo duomenis mūsų sistemai perduoda šis jau nuasmenintas unikalus skaičius - tokiu būdu mes žinome, kur tokių savybių žmogus naršo, bet nežinome, kuo vardu tas žmogus ir kas konkrečiai jis yra.

 Visi tyrimo duomenys yra nuasmeninami, tai yra tampa anoniminiai, ir rodo tik priskyrimą tam tikriems segmentams. Vaizdžiai tariant, mūsų dalyvis Juozenis Pavardenis bus užkoduotas unikaliu skaičiumi 562826317 - o tam skaičiui priskirtos charakteristikos arba kortelės: tarkime, „Dirbantis“, „Gyvena mieste“, „45-50 metų“, „Vyras“, „Turintys šeimą“, „2 vaikai“, „Vidutinis išsilavinimas“, „Aukštesnės nei vidutinės pajamos“. Ir tada mes galime analizuoti pagal skirtingas korteles ar tokie vyrai, pavyzdžiui, naudojasi elektronine bankininkyste, ar apsiperka internetu, ar domisi sportu ir pan. Tačiau mes nematome ar konkrečiai p. Juozenis Pavardenis apsiperka internete arba kur jis lankosi. Taip pat nerenkama jokia asmeninė informacija, duomenys, slaptažodžiai ir pan. Tai užtikrina ir mūsų svetainės saugumo sertifikatas.

 Kam tuomet reikia asmeninių duomenų? Asmeniniai anketos duomenys pildomi tam, kad mes galėtume suformuoti reprezentatyvų paveikslą - tai yra atitinkantį šalies proporcijas: tarkime, kad tyrime nedominuotų vien studentai ar vien jaunos mamos, vien vilniečiai. Taip pat kad galėtume nurodytais kontaktais susisiekti dėl prizų, laimėjimų ar esant trikdžių sistemoje.

Duomenų naudojimo pavyzdžiai

Štai kaip atrodo tokio tyrimo duomenų pavyzdys. Jame nurodytos populiariausios gyventojų naudotos programėlės 2016 metais Ukrainoje. Vidutiniškai ukrainietis matome yra įsidiegęs apie 40 programėlių, o per dieną pasinaudoja 15 iš jų. Populiariausios štai tokios:

Arba kitas pavyzdys - su kokiais kanalais ir poreikiais vidutiniškai susiduria tris vaikus auginanti dirbanti 43 metų amžiaus moteris - kur ir kokiu metu bei kokios informacijos jai reikia iš paslaugų tiekėjų ir svetainių ar programų? Visa ši informacija svarbi, kad šį segmentą ir pasiektų tuo metu jam reikalingiausias turinys per jo naudojamus kanalus.

 

Apklausų pildyti nereikia

Skirtingai nuo apklausų, interneto tyrinėtojams nieko, išskyrus profilio klausimynų anketas, pildyti nereikia. Duomenys apie naršymo įpročius fiksuojami ir apdorojami anonimiškai bei automatizuotai. Štai čia galite susipažinti su keliais panašiais mūsų „Kantar TNS“ interneto tyrimų duomenimis, kaip jie atrodo ir koks juose pateikiamas turinys.

 Jeigu turite klausimų dėl tyrimo - visada galite susisiekti su „Kantar TNS“ interneto tyrėjų komanda klausk@kantartns.com, jai vadovauja

Dažniausiai užduodamus klausimus galite panagrinėti čia.
Aktualias tyrimo naujienas ir akcijas bei loterijas dalyviams kviečiame sekti mūsų
Facebook paskyroje. 
O norintiems tapti interneto tyrinėtojais ir prisidėti prie rinkos formavimo bei gauti už tai prizų - kviečiame
registruotis.